4020060545 |
Programa Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu-1 |
2021-2022 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
25/10/2021 - 30/6/2022 (30 hores) de h a h |
|
ESC El Vallès |
|
ctra. de Martorell, 91 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Innovació Educativa
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aliances Magnet és un programa impulsat per la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Educació i l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB.
La seva finalitat consisteix en reduir la segregació escolar contribuint a que
el centre recuperi una composició social equilibrada respecte a la del seu territori.
Per això s’acompanya aquest centre en el desenvolupament d'un projecte en aliança amb una institució.
Aquesta aliança ha de permetre desenvolupar un projecte educatiu innovador
i de qualitat, per tal que el centre esdevingui atractiu tant per a les famílies com
per a la comunitat educativa.
a. Incorporar el coneixement de la institució al dia a dia del centre, des d’un enfocament globalitzat de l’aprenentatge
b. Desenvolupar una organització de centre que afavoreixi una major coherència i intencionalitat al projecte de centre i per a que l’equip docent esdevingui una comunitat de pràctica reflexiva
c. Generar situacions d’aprenentatge que comportin indagació: Fer-pensar-comunicar.
d. Desenvolupar estratègies d’implicació de les famílies i de comunicació externa per donar a conèixer el projecte de centre i cercar aliances.
|
| |
Objectius |
Iniciar el treball per projectes competencials i interdisciplinaris i d’investigació científica relacionats amb el parner de la UPC.
Introduir l’avaluació competencial durant tot el projecte fent a l’alumne agent actiu de la seva avaluació.
Acompanyar als docents en la planificació, realització i avaluació dels diferents projectes potats a terme.
Crear activitats per fer coneixer el canvi metodològic del centre a les famílies de l’escola, del barri i de la població en general.
Acompanyar a l’equip directiu i al Claustre en l’organització pedagògica, temporal i organitzativa del centre per beneficiar el canvi metodològic.
|
| |
Continguts |
Treball per projectes globalitzats i interdisciplinars.
Models de ciència.
Bases pensament científic.
Avaluació competencial.
Dinàmiques de treball en grup.
Propostes de projectes i com planificar-los.
|
| |
Formador/a |
Patricia rey i Conchi Lobillo
|
| |
Avaluació |
Documentació dels diferents projectes portats a terme a l’escola.
Recull de les eines d’avaluació utilitzades perquè serveixin de model o guia en altres situacions d’aula.
Recull dels acords deles reunions de coordinació amb les diferents tutories.
Conjunt d’activitatrs portades a terme per fer conèixer el projecte d’escola i posterior avaluació pels membres de la comunitat i recull de propostes de millora.
Actes de les trobades formatives amb els acords presos.
Recull dels canvis organitzatius portats a terme al centre.
|
| |
Requisits de certificació |
Haver assistit a un 8o% de les sessions presencials i haver treballat de manera activa en algun dels projectes creats a partir d’aquesta formació.
|
| |
E-mail |
xgeis@xtec.cat
|
| |
|
|